Ons onderwijs
We werken met het leerstofjaarklassensysteem, d.w.z. dat we uitgaan van een indeling in leeftijdsgroepen, waarbij leerlingen van een bepaalde leeftijd zoveel mogelijk bij elkaar in een groep komen. Bij sommige vakgebieden is het voor de kinderen prettiger om op eigen niveau en in eigen tempo te kunnen werken. Dan geven wij daar, waar mogelijk, de voorkeur aan. In principe gaan leerlingen altijd naar een volgende groep, tenzij uit objectieve observatiepunten en toetsgegevens blijkt dat een doublure noodzakelijk is.
We zijn bij meerdere vakgebieden steeds meer bezig om klassendoorbrekend te werken, d.w.z. dat een aantal kinderen tijdens bepaalde vakgebieden op een ander niveau in een andere klas gaan werken.
Het is belangrijk dat kinderen zich op sociaal-emotioneel gebied goed ontwikkelen. Wij geven daar op school veel aandacht aan met onder andere PBS (Positive Behavior Support). PBS is een effectief gebleken schoolbrede aanpak, gericht op het expliciet maken en stimuleren van gewenst gedrag. Het doel van PBS is om de leerprestaties te verbeteren door een sociale omgeving te scheppen die het leren bevordert en gedragsproblemen voorkomt.